Ja som svoj problém vyriešil. A čo vy?

Stojím na zastávke. Čakám električku. Som nervózny. Prešľapujem z nohy na nohu a na ľudí okolo seba zazerám. Nikdy som to nerobil. Mám pocit, že si ma ľudia obzerajú. V ruke držím igelitku a robím všetko preto, aby sa mi podarilo jej obsah dobre utajiť. Nechcem, aby niekto vedel, čo v nej skrývam.

Burn your problems

Problém, o ktorom sa chlapom ťažko hovorí

Ešte s nikým som sa o tom nerozprával. Stretol som starého kamaráta. Pozval ma na pivo. Odmietol som. Navrhol som kávu. Začudovane sa na mňa pozrel, ale súhlasil. Pivo nám vždy chutilo. Sadli sme si do kúta, aby nás nikto nevyrušoval. Mladá čašníčka nám priniesla kávu. Ani som na ňu nepozrel. Hanbil som sa.

Keď odišla, vytiahol som z tašky balíček. Ruka sa mi triasla. Ochranné pomôcky pre mužov. Kamarát nechápavo pozeral raz na mňa, raz na stôl. Nechápal. Nečudujem sa. Ja som si tiež myslel, že balíček s vložkami je výhradne ženská záležitosť.

Inkontinencia nie je čisto ženský problém

Keď existujú ochranné pomôcky pre mužov, tak v tom asi nebudem sám. Len kvôli mne by ich predsa nevyrobili. Hovoril som si, keď som s nimi prvýkrát opúšťal lekáreň. Neskôr som sa dozvedel, že na Slovensku má podobný problém viac ako 200 000 chlapov. Nikdy predtým som o mužskej inkontinencii nepočul.

Čo je za únikom moču u mužov

Teraz už o svojom probléme všetko viem. Za únik moču u mužov môže najčastejšie nezhubne zväčšená prostata, ochorenie prostaty a stavy po jej operácii. Vek jej tiež na funkčnosti nepridá. Čím je človek starší, tým väčší má problém moč udržať. Občas si cvrknem, keď zakašlem alebo kýchnem.

Postihla ma aj u chlapov zriedkavá stresová inkontinencia. V noci som sa častejšie budil na to, že potrebujem navštíviť najmenšiu izbu v dome. Išiel som. Nevidel som v tom problém, ktorý treba riešiť.

Viem, čo je za tým

Na strednej škole som bol frajer. Vodca svorky. Išlo to tak nejako samo. Spolužiakov som ťahal, zabával a nechýbala mi odpoveď na žiadnu otázku. Patril som medzi obľúbencov. Aj v triede, aj v učiteľskom zbore.

O svojich starostiach som nerozprával a stres som bral ako niečo, čo treba prekonať. Dôležité je sa k nemu správne postaviť. Hovoril som tomu pozitívny stres. Naštartovalo ma to a krátkodobé prekážky som prekonával oveľa ľahšie.

Dnes mám pocit, že som stres celý život potláčal a únik moču je toho výsledkom. Niekto má zo stresu vysoký tlak, niekomu nechutí jesť a mne to udrelo tam.

Úspechy v práci nie sú nikdy zadarmo

Po nástupe do práce moji nadriadení rýchlo prišli na to, čo som zač. Pracovné úlohy som plnil na jednotku a bez zbytočných slov. Ani v práci stres nemal miesto. Žil som tak rýchlo, že som si ani neuvedomoval, že žijem.

Obchodný riaditeľ sa zo mňa nestal zo dňa na deň, aj keď vlastne ani poriadne neviem, ako som sa na to miesto dostal. Som workoholik. Priznávam. Prácu mám na prvom mieste ešte aj v dôchodkovom veku. Dlhodobé sedenie, málo pohybu a zlá životospráva. Mám, čo som chcel.

Dlho mi trvalo, kým som pripustil, že mám problém

Problémom s únikom moču som dlho nevenoval pozornosť. To, že som si občas cvrkol do nohavíc, som prehliadal. Ani nočné vstávanie s jasným cieľom som nebral ako problém. Až keď som začal v práci často navštevovať WC a tam som zistil, že vlastne úplne zbytočne, začal som to riešiť.

Najskôr som navštívil doktora Googla. Ten predsa všetko vie. Vedel. Našiel aj urológa, ku ktorému som sa nakoniec vybral. Keby som tak urobil skôr, nestal by sa zo mňa podozrievavý človek a nezazeral by som na ľudí okolo seba.

Nie som v tom sám

Je to chúlostivá záležitosť, ale nie je to len môj problém. Keby som sa o tom nebál rozprávať, skôr by som zistil, že rovnako trpí 35 % mužov v mojom veku. A že aj tento problém má riešenie. Základom úspechu je dobre nastavená liečba. Počúvol som lekára, zmenil som jedálny lístok a začal som športovať. Vo svojom veku!

Za ochranné pomôcky sa nemusíte hanbiť

S takýmto balíčkom nejdem domov prvýkrát. Ešte stále si nahováram, že ľudia sa na mňa pozerajú, lebo vedia, čo mi je, ale už to nie je také zlé. Na ochranné pomôcky pre mužov som si rýchlo zvykol. Niekedy dokonca zabudnem, že ich mám.

Uvedomil som si, že keď chcem viesť normálny život, musím si trochu pomôcť. Aj to, že som sa vyrozprával, mi pomohlo. Po káve sme si dali veľké čapované pivo!

Komentáre

  1. Já se třeba o svoje vlasy starám opravdu hodně pečlivě. Jsem totiž bývalá modelka, a tak jsem zvyklá, že se o své tělo musím starat na 100 % bez výjimek. To, že si zajdu jednou za tři týdny ke kadeřnici už ani neberu jako zvláštnost. A že jste nikdy nebyli pro různé speciální kliniky? Tak to je mi vás líto.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. S kamarádem jsme si našli dobře placenou brigádu s vlastní dodávkou, ale co čert nechtěl přestal mi fungovat klíč. První, co mě napadlo bylo vyměnit baterku, jenže to nepomohlo a naše brigáda byla v ohrožení bez dodávky. Naší záchranou byla půjčovna dodávek, kterou nám doporučil můj bratr, který s ní měl výbornou zkušenost.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já svůj problém začala řešit před lety. Měla jsem strašně dobré zaměstnání, docela přijatelnou výplatu ale vůbec jsem neuměla šetřit. Byla jsem schopna třeba utratit 15 tisíc korun za týden v obchodech. Přitom kdybych toho času využívala třeba krypto směnárnu, tak jsem dnes mohla mít několik bytů v Praze..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Před lety jsem také musela řešit tento problém se zaměstnáním. Totiž na malém městě pro mě učitelku nebyla žádná práce a tak jsem se rozhodla do toho bouchnout a začít školit lidi na dálku sama na sebe. Zpětně to vyhodnocuji jako nejlepší rozhodnutí v životě.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky