Až v Jasnej som pochopil, čo je to pravý gastronomický zážitok

Vybrať dokonalé miesto na oslavu nie je vôbec jednoduché. Vybrať miesto na oslavu, keď je vaša manželka sama šéfkuchárkou v špičkovej reštaurácií, je nemožné. To som si aspoň myslel až do momentu, kým som nenatrafil na jeden gastronomický raj v Jasnej.

Koreniny sú základ chute

S manželkou sme spolu už naozaj dlho. Nie som na to hrdý, no takmer každý rok som zabudol na výročie našej svadby. Manželka je skvelá, nikdy mi to nejako nevyčítala, obaja sme neustále pracovne vyťažení, ja s mojim stavebným biznisom a ona ako šéfkuchárka v špičkovej reštaurácii v našom meste. Sklamanie sa jej však zakaždým dalo čítať z tváre.

Tento rok som nielen že nezabudol na blížiaci sa výnimočný dátum, dokonca som sa rozhodol pripraviť jej absolútne neočakávané prekvapenie. A popravde trochu jej aj vynahradiť tie roky, keď som na tento náš spoločný deň pozabudol. Rozhodol som sa, že okrúhle výročie našej svadby oslávime v prekrásnych Tatrách.

Kolegov nápad za milión

Nápad mi vnukol kolega, ktorý asi pred mesiacom v Tatrách vydával dcéru. Celé dva dni sme museli všetci v práci počúvať, aký výborný hotel si mladomanželia vybrali, aký krásny obrad mali či aké neuveriteľné delikatesy im naservírovali. Bohužiaľ, ako som veľmi rýchlo zistil, miesto, kde sa konala ich svadba, bolo už na dátum výročia obsadené. Svojho plánu som sa však vzdať nemienil.

Tatry ako dokonalá lokalita pre oslavu

Naše veľhory obaja milujeme, vedel som, že akoukoľvek tatranskou lokalitou trafím do čierneho. Z čoho som mal však opodstatnené obavy bolo jedlo. Nájsť hotel s kuchyňou, ktorá by mi mojej žene pripravila gastronomický zážitok nebolo vôbec jednoduché. Menu je i bez toho jednou z najdôležitejších súčastí oslavy, nič nedokáže tak pokaziť náladu ako zlé jedlo.

Niekoľko dní som prehľadával ponuky jednotlivých hotelov, zameriaval som sa hlavne na ponuku jedál, rozhodujúce boli aj vhodné priestory na menšiu rodinnú oslavu a samotná lokalita hotela. Zapáčila sa mi najmä oblasť Jasnej, ktorá ponúkala veľa možností pre dovolenkárov, turistov ale aj rodinky, ktoré sem prišli niečo osláviť.

Vyberal som podľa recenzií od ľudí 

Pri výbere mi veľmi pomohli internetové recenzie od rôznych ľudí. Takéto hodnotenia mám najradšej, hneď sa dozviete všetky plusy a mínusy každého hotela či penziónu. Zhodnotené neboli len izby či ponúkané služby, ale aj kuchyňa, jej pestrosť a samotná kvalita jedál. Najviac ma oslovila ponuka štvorhviezdičkového hotela Grand Jasná. Okrem recenzií vychvaľujúcich gastronomický zážitok, bola pre mňa veľkým plusom detailná ponuka jedál, ktorá sa dala pozrieť na ich webovej stránke.

Okamžite som tak videl, že zážitok pre chuťové poháriky je na tomto mieste zaručený. Už len tie luxusné a lahodné názvy: teľací roštenec obalený v bylinkovej kruste, morský vlk na kalerábovom carpacciu! Nemusel som byť ani manželom profesionálnej kuchárky, hneď mi bolo jasné, že kuchyňu tu musí viesť špičkový šéfkuchár.

Tradičné slovenské pochúťky i delikatesy

Mňa osobne veľmi nadchla aj ponuka tradičných slovenských špecialít. Nechápte ma zle, pochutím si rád na rozmanitých delikatesách, no také bryndzové pirohy z tatranskej kuchyne sú pre mňa neprekonateľné. Dokonca tu majú pre deťúrence pripravené špeciálne detské menu, paráda!

Keďže je staršia dcéra vegetariánka, bezmäsité jedlá v menu ma len utvrdili, že v tomto gastronomickom raji si príde na svoje skrátka každý - náročná šéfkuchárka, milovníci diviny, tradičných jedál i zdravého stravovania. Podľa mňa sa jedná o najlepšiu reštauráciu v Damänovskej Doline.

Výsledok bol výnimočný

Nakoniec som musel pred manželkou s pravdou von, nechápala totiž, prečo si musí brať voľno na celý víkend. Čo vám poviem, bola priam nadšená, keď som jej prezradil, kde strávime víkend. A to ešte ani netušila aké gurmánske hody som si pre ňu pripravil.

Jedlá, ktoré nám naservírovali boli pastvou nielen pre chuťové poháriky, ale aj pre oči. Tento hotel si skutočne dáva záležať jednak na kvalite jedla a surovín, no rovnako aj na celkovom vzhľade a dizajne. Manželka si nevedela vynachváliť špecialitu šéfkuchára – srnčie medajlónky s kuriatkovou omáčkou, zaťovia zase hovädzie delikatesy, a ja dokonale pripravenú rybacinku.

Menšie obavy som mal vo chvíli, keď som si uvedomil, že vnučka je celiakička. Akosi som sa na to pozabudol personálu v predstihu spýtať. Našťastie, katastrofa bola vďaka prístupu hotela zažehnaná takmer okamžite, vymenená bezlepková príloha vnučke skutočne chutila.

Našli sme malý raj na zemi

Prekvapenie neprestávalo ani ráno po oslave. Menším zázrakom sa nám podarilo vstať na čas, aby sme ešte stihli raňajky. A poviem vám, také bohaté kontinentálne raňajky som veru ešte nevidel.

Dokonalou bodkou za víkendom plným zážitkov všetkého druhu bola ranná kávička s dokonalým výhľadom na majestátny Chopok. Čo viac si od života priať?

Komentáre

  1. Sama si tiež veľmi potrpím na dobré jedlo. Rada si z času na čas napríklad zájdem do nejakej drahšej reštaurácie na gastro zážitok. Nie vždy je ale na také veci čas. Veľa som si teraz obľúbila aj nechať si dovážať jedlo domov. Napríklad na tejto stránke - https://www.foodpanda.sk/city/kosice je plno skvelých reštaurácií, ktoré rozvoz ponúka. Pár obľúbených už tam mám. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No, já jsem teda toho názoru, že pořádný gastronomický zážitek si může člověk udělat i doma. Jen to chce vědět co děláte. Láska k vaření je u tohoto také důležitá. A pak samozřejmě vybavení. Právě s tím mám v kuchyni trochu problém, kvalitního vybavení bohužel moc nemám. Pomalu to ale napravuji. Teď momentálně například konečně vybírám nové hrnce. Hodně se mi líbí třeba ty, o kterých píší tady - https://jakenadobi.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky