Ako mne aj môjmu kamarátovi zdravá výživa zachránila život

Dôležitou súčasťou zdravého životného štýlu nie je len dostatok pohybu, ktorého som mal počas celého života dosť, ale aj zdravá a vyvážená strava. Mnoho ľudí sa sťažuje na rôzne zdravotné komplikácie, avšak nepriznajú si, že mnohokrát si ich privodili sami, práve tým, ako sa stravujú. Hovorím aj z vlastnej skúsenosti, keďže ma pred časom začali trápiť kilá navyše, problémy s kĺbmi a tráviace ťažkosti.

Že nežere, že papá

Pred rokom a pol...

Kým je človek mladý, tak si až tak dobre neuvedomuje krehkosť svojho života a zdravia. Až postupom času, so zvyšujúcim sa vekom, začnú pribúdať zdravotné problémy, za ktoré si však môžeme svojím spôsobom aj sami. Presne o takomto čase pred rokom a pol som začal pociťovať zhoršenie svojho zdravotného stavu, ťažkosti s trávením a, samozrejme, musel som začať riešiť aj zväčšujúce sa brucho, kvôli ktorému som si musel nakúpiť nové oblečenie.

Hoci pohybu som mal vždy dosť, asi som predsa len niekde robil chybu. Spolu s manželkou sme aj prišli na to akú.

Na Vianoce, narodeniny či iné sviatky, ale aj na rodinných stretnutiach či pri grilovačke s priateľmi som si nikdy nerobil ťažkú hlavu z toho, čo a koľko som zjedol. Aj nedeľné obedy sa niesli vždy v znamení vyprážaných rezňov, pečeného mäsa alebo kurčaťa a samozrejme, že po dobrom obede nesmelo chýbať pivo aj dve. Bolo len otázkou času, kedy sa tieto stravovacie návyky prejavia aj na mojom zdraví.

Všetko sa muselo zmeniť

Ak som sa po všetkých tých ťažkých a mastných jedlách chcel začať cítiť opäť fit, musela prísť nejaká zmena. S manželkou sme sa dohodli, že sa začneme stravovať zdravšie, klasické suroviny pri varení nahradíme zdravšími alternatívami, zaradíme do svojho jedálnička viac čerstvého ovocia a zeleniny a hlavne, budeme sa viac zaujímať o zloženie jednotlivých potravín.

V kuchyni sme začali ako prílohu k mäsu a do šalátov oveľa viac používať donedávna nepoznané suroviny ako pohánku, quinou či amarant, ktoré obsahujú mnoho cenných látok (vitamínov, minerálnych látok a iných zdraviu prospešných látok). Klasický slnečnicový olej, na ktorom sme bežne vyprážali, sme nahradili ghee maslom a začali sme používať aj bio kokosový olej, ktorý je vhodný na varenie aj pečenie.

Tieto alternatívy tukov používaných v kuchyni pôsobia ako prevencia pred mnohými ochoreniami, majú mnohé blahodarné účinky a napríklad aj podporujú spaľovanie tukov. Keď máme chuť na niečo sladké, nesiahneme po čokoláde alebo cukríkoch, radšej si doprajeme sladké raňajky v podobe ovsených vločiek s ovocím doplnené lieskovo-orieškovou nátierkou Power Nougat, mandľovým alebo arašidovým maslom.

Neuveríte, ale aj tieto malé zmeny sa po určitom čase naozaj podpísali pod to, že som sa začal cítiť oveľa lepšie a všetky problémy, ktoré ma trápili, sa zázračne zlepšili.

Aj kolega z práce chcel môj tajný recept na zdravie

Keď videl kolega z roboty a vlastne aj môj dlhoročný kamarát, ako sa mi zázračne podarilo schudnúť kilá navyše, ako ma už viac netrápili tráviace problémy a, samozrejme, keď videl, aké dobroty si nosím z domu na obed, chcel túto metódu „diéty“ vyskúšať aj on. Na to som sa mu musel zasmiať, pretože vôbec nešlo o diétu, ale len o rozumnejšie konzumovanie toho, čo má človek rád, v kombinácii s niečím zdravším a výživnejším.

Samozrejme, že som mu poradil niekoľko trikov, ako napríklad nahradiť obyčajnú bielu ryžu varenou pohánkou, namiesto smotanových dresingov si šalát pokvapkať kvalitným extra panenským olivovým olejom v BIO kvalite alebo ako bravčový rezeň zameniť za kurací a vypražiť ho na kokosovom oleji. Tých rád bolo, samozrejme, viac, no človek sa aj tak najlepšie všetko naučí sám, keď si o tom prečíta knihy, články alebo príspevky od ľudí, ktorí niečo podobné zažili na vlastnej koži.

Odporučil som mu blog a e-shop powerlogy.com, kde som si aj ja zvykol nakupovať zdravé oleje a maslá, kvalitnú bio kávu a zdravé raňajkové zmesi. Na tejto stránke si navyše vždy nájdem nejaké zaujímavé články na tému potravín a zdravia, ale aj rôzne inšpirácie na prípravu chutných a zdravých jedál.

S kamarátom som sa taktiež dohodol, že s ním pôjdem jeden deň na nákup, vysvetlím mu, čomu by sa mal vyhnúť a naopak, čo je nevyhnutné konzumovať, aby bol človek plný energie a zároveň príliš nezaťažil svoje trávenie, a moja manželka zase spísala tej jeho niekoľko zdravých receptov, ktoré sme mali overené.

Moja snaha nevyšla nazmar

Môj známy sa, na moje počudovanie, začal problematikou zdravého stravovania zaoberať azda ešte viac ako ja, takže som skutočne rád, že moje rady a pripomienky o výhodách zdravého stravovania sa boli skutočne užitočné.

Okrem toho začal aj viac športovať, takže teraz mám parťáka na bicyklovanie v lete a na lyžovanie v zime, čo ešte viac utužilo naše kamarátstvo a samozrejme aj zdravie, pretože hoci už nie sme najmladší, cítime sa oveľa lepšie ako predtým a aj naše zdravotné problémy sa zlepšili natoľko, že sme ešte našťastie nemuseli vyhľadať pomoc lekárov.

Komentáre

  1. Mně život určitě zachránili koně... Jako malá, jsem měla hrozně těžké dětství, že se to se mnou táhlo přes 20 let. Protože jsme měli farmu s koňmi, začala jsem většinu času trávit s koňmi. Vždycky jsem na ně mluvila jakou dobu a tím se mi ulevilo. Oni nás vnímají, jen nemohou odpovídat :/ Tak teď se situace zlepšila, ale mám svoji takovou ,,nezbednost" :D vezmu si koně, jménem Petřík, obléknu si jezdeckou bundu a představuju si, že jsem princezna, co si jede po prince :) A tím se vždy uklidním a pak mi je jen dobře :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že zdravá strava je základ. Už nepatřím mezi nejmladší ročníky, takže se musím o sebe víc a víc starat. Hodně to sleduji například i na mých sexuálních výkonech. Když se odbývám, tak je to na nich prostě vidět. Naštěstí právě v takových situacích mě vždy podpoří kamagra. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nevíte náhodou, jestli může úprava jídelníčku mít vliv třeba i na zrak? Jde mi o to, že jsem teď začala mít problémy se zrakem. Hlavně na blízko hůře vidím. Zatím jsem to vyřešila tak, že jsem si z https://www.hotovebryle.cz/ koupila dioptrické brýle, nicméně byla bych moc ráda, kdyby se můj zrak nějakým způsobem vrátil do původního stavu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jasně, na jednu stranu je zdravá výživa super. Ale občas je dobré si dopřát i něco nezdravého. Já jsem třeba velký fanda do grilování. Letos jsme grilovali například přes léto skoro pořád. Začátkem léta jsem z https://www.avenberg.cz/k112-grilovani-elektricke-grily koupil takový malý elektrický gril a hodně jsme grilovali na balkoně. Příští rok to určitě zopakujeme. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky