Zmeny, ktoré v PZP nastali, sa vás môžu týkať

Myslím si, že som celkom skúsený vodič. Vodičské oprávnenie vlastním niekoľko desiatok rokov, no pred každou jazdou mám veľký rešpekt. Nikdy totiž neviete, čo sa môže stať na cestách, ktoré sú plné aj takých vodičov, ktorí preceňujú svoje schopnosti. Bez ohľadu na to, či vodičák máte alebo nie, ak vlastníte auto, musíte mať uzatvorené PZP. Každý vodič, či presnejšie povedané majiteľ auta, ho musí mať uzatvorené. Ide totiž o zákonné poistenie, a ja som nebol výnimkou.

Na diaľnicu bez poistky radšej nie

Cenu môjho PZP ovplyvnilo viacero faktorov

Už z názvu vyplýva, že ide o poistku, ktorú musíte mať. Najlepšie je si ju vybaviť v čo najkratšom čase, aby vám nevznikli prípadné problémy na cestách. PZP mňa aj moje auto chránilo, ale iba do určitej miery.

Na cenu PZP vplývalo viacero faktorov, no najviac zavážila moja vodičská skúsenosť a bezškodový priebeh. Ako som spomenul vyššie, som pozorný vodič, a preto sa mi za tie roky podarilo jazdiť bez jedinej nehody. Cenu to výrazne ovplyvnilo, keďže poisťovne radi odmeňujú takýchto vodičov. Ceny za poistenie sú na trhu rôzne, každá poisťovňa má svoj cenník, avšak krytie je zväčša rovnaké, keďže ide o zákonné poistenie.

Pozeral som po lepšej cene

Každoročne v PZP nastávajú určité zmeny a inak tomu nebolo ani teraz. Chcel som sa bližšie pozrieť na tieto zmeny, keďže som uvažoval nad zmenou poisťovne. Zaujímalo ma, kde by som sa mohol dostať k lepšiemu a cenovo výhodnejšiemu PZP.

V čase, keď som si uzatváral povinné zmluvné poistenie, neboli medzi poisťovňami nejaké väčšie rozdiely a PZP som si vyberal najmä na základe ceny. Dnes vás však poisťovne chcú nalákať na rôzne benefity a akcie v rámci konkurenčného boja. Rád to využijem aj ja, aby som získal čo najlepšie PZP za najlepšiu cenu. Tieto výhody, ktoré poisťovne ponúkajú, nie sú žiadnou novinkou.

Pripoistenia, ktoré máte k PZP zadarmo

Čo ale novinkou je, to sú rôzne pripoistenia, ktoré vám k PZP ponúknu. V minulosti boli súčasťou havarijného poistenia, dnes sa k nejakým dostanete aj pri vybavovaní povinného zmluvného poistenia. Mnohé sú zadarmo, a tak je dobre vyťažiť maximum.

Asistenčné služby sú jedným z pripoistení k PZP. Využiť ich nemusíte vôbec, no odťah vozidla či jeho oprava sa vám v prípade potreby určite zíde. Sám som na vlastnej koži zistil, že ak zostanete stáť na ceste z dovolenky ďaleko od domova, takáto služba príde vhod. Ako mnohí vodiči, podobne ani ja som netušil, že niečo také je súčasťou PZP.

Poistiť si auto pred stretom so zverou alebo prírodným živlom si takisto môžete. Kým niečo také bolo možné v minulosti len v rámci havarijky, dnes poistenie môžete mať k PZP. Je to určite výhodné, keďže havarijné poistenie je drahšie a sám som dlho rozmýšľal, či si ho uzatvorím. Väčšinou tak robia najmä vlastníci drahších áut.

Cenu PZP môžete ovplyvniť aj vy ako vodič

PZP a najmä jeho cenu ovplyvňuje viacero faktorov, s ktorými som sa stretol v praxi aj ja. Poisťovne už nejaký ten rok pozerajú najmä na vozidlo, jeho druh, vek, hmotnosť, ale aj na druh paliva, objem a výkon motora. Ide teda o technické parametre vozidla. No zohľadňuje sa aj vek vodiča či jeho šoférske skúsenosti.

Mne napríklad cenu PZP pomohlo výrazne zlepšiť to, že som dlhé roky jazdil bez akejkoľvek nehody. Bezškodovosť aj dnes poisťovne odmeňujú. Mladý vodič bez väčších šoférskych skúseností, ale s rovnakým autom, môže mať inú cenu PZP ako ja. Potešil som sa teda, že dnes poisťovne pozerajú na to, ako som jazdil.

Čo sa týka cien PZP, veľmi sa tento rok nemenili. Viaceré poisťovne ponechali rovnakú výšku, no niektoré rozšírili cenové skupiny a zmenili kategorizáciu vozidiel. Všeobecne však môžem konštatovať, že ceny PZP majú tendenciu klesať.

Poisťovne ponúkajú aj bonusy

Vo viacerých poisťovniach som si všimol menšie zmeny týkajúce sa rôznych bonusov. Každá chce pritiahnuť klienta, a v počte bonusov sa predbiehajú. Niekde vám poisťovňa v rámci PZP ponúkne do určitej sumy aj krytie batožiny v aute. Inde vám pokryjú škody na majetku, úrazy vodiča či posádky v aute. Bonus v podobe nižšej ceny získate aj vtedy, keď už v danej poisťovni máte uzatvorenú inú zmluvu. Za vernosť mnohé odmeňujú.

Vypočítal som si cenu online

Potešilo ma, že v súčasnosti si cenu PZP na vaše auto môžete zistiť aj doma. Jednoducho cez internet zadáte potrebné parametre, pričom niekde stačí len evidenčné číslo vozidla a ostatné údaje vyplní systém za vás. Potrebná je ale kontrola, aby ste si boli istí, že ide o vaše vozidlo. PZP kalkulačky na výpočet ceny poistenia sú k dispozícii online. Vy si tak sami môžete zistiť cenu najlepšieho a najvýhodnejšieho poistenia.

Rozhodol som sa pre zmenu

Keď som si zisťoval informácie o PZP, rozhodol som sa pre zmenu. Zmena poisťovne však znamená vybavovačky a pripravenosť. Začal som si teda zhromažďovať všetky papiere, aby som bol k blížiacemu sa výročnému dňu pripravený a mohol požiadať o výpoveď PZP.

Rád sa o takéto informácie zaujímam. A ešte radšej sa o ne podelím. PZP je síce povinné poistenie, no mnohí netušia, ako si vybrať to najvýhodnejšie a ako z neho môžu pre seba a svoje auto vyťažiť čo najviac.

Komentáre

  1. Koukali jste už na výprodej skladových ležáků? Já myslím, že zrovna vám by se nějaké slevy na cyklo vybavení hodily. Koukala jsem, že jezdíte docela často na kole, že? Já bych být vámi dětem objednala minimálně novou lahev, aby měly z čeho pít a vám jako rodičům se bude hodit brašna. Nemám pravdu?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka za článok. Mal by som takú otázku, ktorá sa áut tak trochu týka. Napríklad mi niekto poradí. Pred pár dňami som si kúpil nové auto, Audi. Auto je dovezené z Nemecka a celý systém je bohužiaľ v nemčine, ktorej ja absolútne nerozumiem. Snažil som sa jazyk zmeniť, ale nikde som žiadnu takúto možnosť nenašiel. Neviete náhodou či sa dá do auta nahrať napríklad nejaký preklad alebo niečo podobné?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa môjho názoru by to určite malo ísť. Ja osobne ale nie som veľmi veľký fanúšik tu tých palubných displejov. Podľa mňa to veľmi odpútava pozornosť od riadenia a potom sú nehody raz dva. Mám oveľa radšej staršie klasické autá, kde je najmodernejšia vychytávka autorádio. Jedno také auto práve mám a určite nemám v pláne sa ho zbavovať alebo ho meniť za niečo modernejšie.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky