Pre svoje deti som nechcel len životnú poistku

Odkedy chodím do práce, k množstvu informácií sa dostanem práve tam. V robote som sa dokonca zoznámil s manželkou, našiel som si tam najlepšieho kamaráta, svojho kolegu, s ktorým trávime veľa času rozprávaním o tom, čo sa deje v našich životoch. Keďže obaja máme rodiny a deti, svoje debaty vedieme v rovine výchovy, finančnej stránky, ale aj toho, na čo by sme pri deťoch nemali zabúdať.

Téma poistenia ani u nás nechýbala a zaujalo ma to o to viac, keďže moje deti žiadne poistenie nemali. Boa som zo seba sklamaný, ale vedel som, že to môžem zmeniť. Chcel som sa ale dozvedieť viac, a tak som hľadal na internete.

Dobrý pocit so životnou poistkou

Tam na vás čaká množstvo, neuveriteľné množstvo, informácií, ktoré môžete nasávať a ktoré vám môžu pomôcť natoľko, že vy nemusíte vyjsť z domu a všetko si zistíte na jednom mieste, bez návštevy poisťovní alebo rôznych pobočiek. Hanbil som sa, no moje deti nemali životné poistenie.

Už z názvu vyplýva, že ide o dôležité poistenie, a tak som im chcel dopriať to najlepšie a najvýhodnejšie. Chcel som, aby boli poistené a v prípade potreby aby bolo o nich postarané. Moja manželka poistená bola, keďže stratu jej príjmu by naša domácnosť ťažko niesla. Príjem detí nebol pre nás nateraz smerodajný, a napokon ešte žiaden nemali, no ako otec som vždy tŕpol, aby sa im nič nestalo.

Mal som požiadavky, a tak som hľadal

Viem, že aj keď budú poistené, tŕpnuť budem stále, no budem vedieť, že v prípade úrazu alebo toho najhoršieho im bude dopriate aspoň po finančnej stránke. Chcel som, aby mali dôkladné poistenie, v ktorom by bolo obsiahnuté všetko dôležité, no v kútiku duše som chcel niečo, kde by si okrem poistenia rizík mohli sporiť. Chcel som im ako správny rodič ponúknuť nejaké finančné prostriedky, až to budú potrebovať. Začal som teda googliť.

Téma životného poistenia je na internete veľmi obľúbená a dostal som sa k množstvu produktov. Než som ale hľadal konkrétne poisťovne a konkrétne poistné produkty, nahliadol som do toho, čo životné poistenie je a čo sa v ňom skrýva.

Rizikové alebo kapitálové životné poistenie

Životná poistka v sebe skrýva omnoho viac. Okrem toho, že si môžete poistiť smrť, si poistíte aj dožitie alebo kombináciu obidvoch. Navyše existuje aj niečo, čo som sám hľadal. O tom však potom. V skratke ide o to, že v rámci životného poistenia si môžete vybrať medzi rizikovým životným poistením a kapitálovým. Rizikové životné poistenie vás kryje pred rôznymi chorobami, úrazmi, pobytmi v nemocnici, ale aj množstvom iných hrozieb. Riziká, proti ktorým chcete byť chránení, si jednoducho vyberiete vy.

Každá poisťovňa ponúka niečo iné, vy si poistenie môžete jednoducho vyskladať. Každé riziko vás niečo stojí a vaša mesačná splátka za toto poistenie môže byť naozaj vysoká. Je to len na vás. Kapitálové poistenie vám okrem poistenia rizík ponúka aj možnosť vo vopred dohodnutom termíne vyplatenie určitej sumy. Obidva druhy poistenia majú niečo do seba, je na každom, čo si vyberie.

Investícia do budúcnosti mojich detí

Ako som spomínal, pre svoje deti som okrem poistenia proti rôznym rizikám chcel dosiahnuť aj to, aby si v rámci poistenia sporili. Na druhej strane som ale nechcel, aby bola cena poistenia príliš vysoká, na budúcnosti detí som však nechcel extra šetriť. Požiadaviek som mala viac, a tak som hľadal.

Popri spomínaných dvoch druhoch životnej poistky som narazil na investičné životné poistenie. To spĺňalo moju požiadavku šetriť deťom na budúcnosť. Mnoho názorov na toto poistenie je zdržanlivých, no ani to ma neodradilo. Investičné životné poistenie už v názve ukrýva to, čo som pre deti chcel. Najprv som sa chcel dozvedieť viac a až neskôr som sa dostala priamo k poisteniu svojich detí.

Deti boli poistené a ešte si aj sporili

Poistenie som si mohol rozdeliť na časť, kde som deťom vybral jednotlivé riziká, proti ktorým budú poistené. Vyberal som uvážlivo, nechcel som, aby som platil za niečo, čo tam nemalo miesto. Samozrejme, nikto nikdy nevie, čo sa mu môže stať, no niektoré riziká som proste vyradil.

Druhá časť bola tá, kde sa šetrili peniaze. Poistenie som im nastavil na mesačné splátky, pričom vyššia čiastka z tejto sumy putovala práve na investičnú zložku. V názve je investičné, keďže tieto peniaze, ktoré som mesačne poisťovni posielal, sa investovali do fondov. Aj tie som si mohol zvoliť sám, neskôr, keď deti vyrastú, si ich môžu korigovať, ako budú chcieť.

Niektorí životné poistenie limitujú iba na smrť, niektorí chcú byť skrátka iba poistení, ja som chcel viac. Pre svoje deti som chcel zabezpečiť štart do „dospelosti“ s istou finančnou čiastkou, ktorú budú môcť v prípade potreby použiť alebo si šetriť aj naďalej.

Nikdy ale neviete, čo sa môže prihodiť, a tak som nezabudol ani na riziká, proti ktorým ich poistenie neochráni, ale poskytne im určitú finančnú pomoc v prípade potreby.

Komentáre

  1. Dětem jsem se rozhodla pořídit zdravý nábytek, jelikož vím, že to nejdůležitější, co děti v útlém věku potřebují, je spánek. Všechny ostatní věci mohou dohnat v dospělosti, ale jakmile jim jednou vezmeme drahocenný čas na spánek, budeme se proklínat do konce života, že jsou nedokonale vyspělé.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja teda taky nepatrím medzi tie, ktoré by na svojich deťoch nejako šetrili. Skôr naopak, snažím sa, aby mali to najlepšie. Je pravda, že to síce niečo stojí, ale na to sa snažím nehľadieť. Teraz napríklad veľká časť mojej výplaty padla na nové detské oblečenie na zimu. To je jednoducho vec, ktorá je potreba.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No, já ani moje děti zatím životní pojistku nemáme, ale musím říct, že v poslední době nad tím čím dál víc uvažuji. Myslím si, že by se to mohlo vyplatit. Jen teda úplně nevím jakou pojišťovnu zvojit. Co jsem se tak dívala různě po internetu, tak mě zatím asi nejvíc zaujala tato pojišťovna. Má s nimi někdo zkušenost?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já pro své děti chci hlavně bezpečí. Když jim bylo pouze do jednoho roku, hned jsem objednala z internetu dětské zábrany protože manžel měl plno práce na to, aby vydělával a zabezpečil nás. Potom jsme dětem koupili kvalitní bezpečné jízdní kolo a tím že nejstaršímu bude 19 let, tak mu chceme na narozeniny pořídit bezpečné Volvo na řízení.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dozvěděli jsme se že dnes si na internetu můžete objednat opravdu velké množství věcí které byste si dříve museli odpustit. Tak třeba zde se dnes dají objednat základní prvky pro zahradní plastové jezírko. Víte jak je to skvělé? Děti chtěly po trampolíně mít hned okrasné keře a jezírko, to mě moc baví.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky