Nebojte sa rozprávať o úniku moču počas tehotenstva, týmto problémom si prešlo mnoho žien

Inkontinencia moču postihuje obe pohlavia. Zatiaľ čo mužov prekvapuje tento problém skôr s postupujúcimi rokmi a vyšším vekom, u žien k tomu môže dôjsť oveľa skôr. Prvé problémy s únikom moču u nežnejšieho pohlavia prichádzajú počas tehotenstva a po pôrode. V tomto období dochádza k zväčšeniu maternice, k posunu vnútorných orgánov, a tým sa vyvíja väčší tlak na brušnú dutinu a močový mechúr.

Ženské problémy sú riešiteľné

Napriek tomu, že sme sa na príchod nášho bábätka veľmi tešili, moju manželku trápila jedna záležitosť, o ktorej mi spočiatku nechcela nič povedať. Všimol som si, že je niekedy náladová a pripisoval som to tehotenstvu a tomu, že momentálne inak emočne reaguje. Podarilo sa mi od nej však časom zistiť, že ju trápi jeden problém. Nevedel som si niečo také predstaviť a nenapadlo by mi to samému. Jej trápenie spočívalo v tom, že ako dieťatko rástlo a bruško sa jej zväčšovalo, ona tým viac trpela inkontinenciou moču.

Moč jej začal unikať následkom oslabenia svalstva panvového dna. S týmto problémom zašla aj k lekárovi, ktorý jej odporučil Kegelove cviky na precvičovanie svalov panvy. Cviky však neboli príliš účinným riešením, a tak skúsila ďalšiu z možností, ktorú jej taktiež odporučil doktor. Išlo o špeciálne vyvinuté hygienické vložky a nohavičky. Moja manželka razom zmenila náladu a bola oveľa spokojnejšia, že jej inkontinencia moču počas tehotenstva nestrpčovala viac život.

Čo však po pôrode?

Ja aj moja manželka sme si mysleli, že s príchodom dieťatka na svet zmizne aj jej problém s únikom moču. Avšak inkontinencia po pôrode nezmizla a moja žena musela čeliť tomuto problému ešte nejaký čas. Zdôverila sa mi a najmä, poradila sa so svojím lekárom a svojou známou, ktorá si týmto, pre ženu určite náročným, obdobím prešla.

Vďaka hygienickým vložkám a nohavičkám, ktoré sú špeciálne vyvinuté pre ženy, aby sa prispôsobili ich každodennému noseniu, trápenie mojej ženy ustúpilo a netrápila sa viac tým, že ju hnevá inkontinencia po pôrode. Tak ako mojej žene pomohli radami iní ľudia a tak ako objavila vhodný prostriedok zmiernenia úniku moču, chcela sa aj ona podeliť s trápením a pomôcť niekomu druhému.

Vhodná príležitosť prišla, keď jej dlhoročná priateľka čakala svoje dieťatko. Moja manželka jej odporučila pomôcky, ktoré sama využívala a ktoré jej veľmi pomohli. Vďaka špeciálnej technológii sú tieto vložky tenučké a ženy ani necítia, že ich nosia. Sám by som o týchto trápeniach svojej ženy nikdy netušil, keby sa u situácia nevyhrotila a nevšimol som si, že je moja manželka z toho zúfalá.

Nebojte sa zdôveriť

Preto, milé budúce a taktiež súčasné mamičky, nepodceňujte to, že sa o svojich problémoch nezdôveríte niekomu blízkemu. Ak si netrúfate povedať o svojich problémoch manželom, úprimne sa porozprávajte so svojím lekárom alebo inou ženou, ktorá si prešla niečím podobným. Nebojte sa použiť tiež hygienické vložky určené na inkontinenciu moču počas tehotenstva alebo po pôrode. Ide o pohodlné riešenie a vy ani nebudete vedieť, že nejaké hygienické pomôcky máte na sebe.

Na trhu máte na výber aj z veľkého množstva špeciálne vyvinutej spodnej bielizne. Tieto hygienické pomôcky majú výborné absorpčné vlastnosti a pohlcujú nežiaduce pachy. Svoje tehotenstvo alebo čas po pôrode strávený so svojím bábätkom si tak môžete vychutnávať naplno bez toho, aby ste sa trápili zbytočnými ťažkosťami s inkontinenciou moču.

Pomôcky manželke nielen uľahčili život, ale pomohli aj nášmu vzťahu

Za seba môžem povedať, že tak ako tieto pomôcky pomohli mojej manželke, tak to prospelo aj mne a nášmu vzťahu, pretože sme sa už viac nehádali. Mojej žene inkontinencia strpčovala život, ničila jej náladu a nepridávala jej na radosti. Bola podráždená, čo viedlo k tomu, že sme sa častejšie hádali. Pripisoval som to tehotenstvu, no nechcel som sebecky pozerať na seba, musela sa mi zdôveriť. Preto nikdy neduste v sebe svoje problémy a ťažkosti, ak sa nemáte komu blízkemu zdôveriť, radšej navštívte odborníka.

Verte alebo nie, vaše okolie vycíti a uvidí, že s vami niečo nie je v poriadku a o to viac v období vášho tehotenstva alebo po pôrode, keď by ste mali viac cítiť lásku a radosť. Nie je nad skvelé rady a o to viac, keď objavíte pomôcky, ktoré vám pomôžu a na ktoré nedáte viac dopustiť. Mojej žene sa stav nakoniec časom napravil, no obdobie s inkontinenciou jej pomohli prekonať najviac práve špeciálne vložky a spodná bielizeň určená na problémy s únikom moču.

Komentáre

  1. Hezký článek. Docela mě mrzí, že cviky nepomohly, ale to už záleží na konkrétní situaci. Za sebe bych ale dala rozhodně přednost cvikům, protože s inkontinenčními vložkami zatím nemám zkušenost. Zkoušela jsem se na ně podívat tady, ale nenašla jsem, nevíte někdo, kde je koupit?

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky