S mBank mám o svojich financiách dokonalý prehľad

Patrím k ľuďom, ktorí radšej peniaze utrácajú, ako ich neustále počítajú. Vďaka mBank som sa rýchlo naučil, ako mať svoje výdavky a príjmy neustále pod dohľadom.

Internet banking

Spravovanie financií nebolo nikdy mojou silnou stránkou. Vždy som staršej sestre závidel, ako si ešte v dobe bez internetu dokázala zapisovať do špeciálneho zošita doslova každý cent, ktorý zarobila aj minula. Dokonca si doň poctivo lepila všetky bločky z obchodov. Vďaka tomu však vedela presne, na čo najviac míňa a koľko si dokázala za mesiac ušetriť.

Ja som bol presný opak. Často som ani netušil, na čo som utratil doslova celú výplatu. Ešte ľahostajnejší a nepozornejší som zostal, keď som začal takmer všetko platiť kreditnou kartou. Veď to poznáte, machersky podáte predavačke za pokladňou kartu a ani poriadne nepočúvate, koľko vás vlastne celý nákup stál. Pokladničný blok som si nikdy nevzdal, aj tak ma nezaujímal.

Správa financií cez moju banku

Všetko sa zmenilo po tom, ako som sa nasťahoval s priateľkou do spoločnej domácnosti. Veľmi rýchlo si všimla, že utrácam bez rozmýšľania. Musel som jej dať za pravdu, správa financií skrátka nikdy nebola moja silná stránka. Vďaka nej som však čoskoro pochopil, že keby som si dával pri narábaní s peniazmi pozor a neutrácal bezhlavo, už dávno som mohol mať ten vysnívaný elektrobicykel, po ktorom túžim niekoľko rokov.

Rozhodol som sa, že si začnem na svoje ťažko zarobené peniaze dávať oveľa väčší pozor. Zapisovanie do zošita mi však stále pripadalo ako strata času, začal som preto pátrať po nejakej internetovej aplikácii, ktorá by mi pomohla. Príjemné prekvapenie ma čakalo v momente, keď som navštívil stránku svojej banky mBank, ktorá ponúka službu Správca financií v rámci internet bankingu, a navyše úplne zadarmo. Priznám sa, doteraz som o možnosti spravovania financií cez svoju banku nevedel.

Jednoduchý prístup, jednoduchá správa

Na prvý pohľad celá aplikácia vyzerala jednoducho a prehľadne, keď sa v nej vie zorientovať taký počítačový antitalent, akým som ja, tak potom to zvládne už naozaj každý. V aplikácii je niekoľko užitočných funkcií, medzi tie základné patrí historický prehľad o transakciách nielen jedného, ale všetkých účtov a kreditných kariet na jednom mieste, pričom prehľad platieb sa dá vyhľadať aj podľa tagov alebo kategórií (nájom, benzín, jedlo a podobne).

Mne osobne veľmi pomohla možnosť neustále sledovať rozdiel medzi príjmami a výdajmi zaradenými do jednotlivých kategórií, ktoré mi okamžite a nekompromisne ukázali, ako som za posledné roky zbytočne utratil stovky a stovky eur.

Mesačný rozpočet si strážim

Zaujímavou službou je aj nastavenie rozpočtov a ich sledovanie, ja si len nastavím mesačný plán na jednotlivé kategórie, ako napríklad nájom či zdravie, a aplikácia ma sama cez asistenta upozorní na stav minutých prostriedkov. To však nie je všetko, v aplikácii mám dostupné grafy a tabuľky na detailnú analýzu, ktoré mi ukazujú, ako som v rámci jednotlivých kategórií utrácal za posledné mesiace.

Je pravda, že s nejakými oblasťami, ako je nájom, neurobíte nič, no na druhej strane, napríklad také výdavky na jedlo sa mi za posledné obdobie výrazne znížili. To ma potešilo, lebo tak ako ukázala aj nedávna štúdia, je to práve jedlo, na ktoré míňajú slovenské rodiny najviac peňazí. Suma sumárom, aplikácia je skvelým strážcom mojich financií, bez zapisovania, pamätania či rátania mám vďaka nej neustály prehľad o tom, ako som na tom s financiami a na čo najviac míňam.

Bezúročná pôžička aj pre mňa

Okrem online správy financií ma mBank prekvapila aj naozaj atraktívnou ponukou pôžičky s nulovým úrokom. Áno, čítate dobre, mBank naozaj ponúka bezúročný úver až do výšky 1500 eur. Pozrel som stránky viacerých bánk, ale lepšiu ponuku som nenašiel. Jedná sa preto podľa mňa o najlacnejšiu pôžičku, ktorú u nás môžete vybaviť. Hneď som si spomenul na svoj vysnívaný elektrobicykel, ktorý by som si mohol vďaka tejto pôžičke už konečne zaobstarať.

Na splnenie podmienok stačilo, že som zamestnaný a ešte nikdy som úver cez mBank nemal. Banka síce vyžadovala uhradenie poplatku vo výške 2 percent z požičanej sumy, no po prerátaní som zistil, že ide o pár eur a pôžička sa skrátka oplatí. Nakoniec som o bezúročnú pôžičku požiadal ešte v ten istý deň cez internet banking. Kroky zo strany banky boli rýchle, čoskoro mi bol úver schválený a peniaze som mal takmer okamžite na svojom bankovom účte.

Na mBank nedám dopustiť

Od momentu, keď som sa rozhodol využiť naplno služby svojej internetovej banky, prešlo síce iba niekoľko mesiacov, ktoré ma však veľa naučili. Pochopil som, že správa financií je v dnešnej dobe nutnosť, keďže možností, ako svoje úspory bezhlavo utratiť a dostať sa do mínusu, je nespočetne veľa.

A aby toho nebolo málo, mBank mi taktiež pomohla konečne si splniť svoj malý sen menom elektrobicykel. Pri výbere elektrobicykla mi zase pomohol tento článok, kde sú podrobne opísané základné veci, ktoré treba mať premyslené pred kúpou elektrobicykla. Môj život sa teda opäť výrazne zlepšil a za to vďačím aj svojej banke.

Komentáre

  1. Určitě nad přechodem k této bance zapřemýšlím, snažím se teď začít si spořit, dávám si bokem peníze na spořící účet nebo třeba přemýšlím nad tím, za co utratím peníze. Když nakupuji teď vánoční dárky, tak vždycky s nějakým slevovým kuponem a je to moc příjemný pocit.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mBank je super služba. Mám ji rád. Teď jsem u nich řešil i podnikatelský účet. Na soukromém mám otevřený spořící, kam si pravidelně odkládám. Teď jsme ho přes léto vybrali a koupili za něj novou klimatizační jednotku. Jediný co, tak to nemá úplně optimální úrok na spořícím. Ale zase mi to teď vynahrazuje kompletní vedení podnikatelského účtu zdarma.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. S mBank máme skvělou zkušenost. V našem dvou generačním domě jsme chtěli rekonstruovat obývací pokoje, k čemuž nám však chyběly finance. Rozhodli jsme se tedy obrátit právě na mBank, kde nám ochotně půjčili a my se mohli s radostí pustit do přestavby. Už teď plánujeme, že jejich služby opět rádi využijeme.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mít přehled o svých financích je jednoznačně základ. Sám si na tomto v poslední době hodně zakládám. Začal jsem se teď hodně zajímat i o různé investice, takže je pro mě přehled o finančních prostředcích, které mám k dispozici nezbytností. Co se právě těch investic týče, tak teď zrovna zkouším investice do půjček. Máte s tím někdo také zkušenosti?

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky