Keď vieš, čo potrebuješ

V dnešnej informačnej dobe sa stáva, že si nevieme len tak ľahko vybrať z mnohých možností, ktoré sa nám ponúkajú. Vo víre informácií, ktoré na nás vyskakujú z každej strany, a ponúk, z ktorých sú všetky jednoznačne tie najlepšie, len zatajíme dych a so zavretými očami ukážeme na jednu. Následne dúfame, že to, čo sme si napokon vybrali, naplní naše očakávania.

Ja som to práve takto urobiť nechcel a rozhodol som sa, že výber svojho nového paušálu nenechám na náhodu a vyberiem si presne to, čo potrebujem.

Keď som si minulý týždeň všimol, že sa mi končí platnosť starej zmluvy, rozhodol som sa zmeniť operátora a využiť všetok jeho potenciál, ktorý mi ponúka. Hneď v ten večer som si dôkladne preštudoval webovú stránku a tak, ako som si aj myslel, chcel som úplne všetko! Každá ponuka sa mi zdala lákavá a, ako naschvál, úhľadne zabalená do utešeného balíčka.

Ktorý si len vybrať?

Dnes som to už urobil o čosi múdrejšie a stavil som na overenú klasiku – rada od človeka. Milou slečnou v kamennej predajni som si nechal vysvetliť, čo by som vlastne potreboval. V prvom rade som sa zaujímal o prenos čísla. Usúdil som, že najvýhodnejší bude pre mňa prenos čísla online cez webovú stránku. V tomto prípade mi kuriér prinesie novú SIM kartu až ku mne domov. Zásadnou informáciou pre mňa bolo, že sa to všetko deje bezplatne.

Práve toto kritérium ma očarilo aj na paušále, ktorý sa mi pre začiatok javil ako ideálny. Neobmedzené dáta v rámci siete, volania a sms-ky za pár šupov a najmä – prvý mesiac zadarmo. Tomu ja hovorím super štart.

Neskôr som ale usúdil, že by som mohol ísť predsa len do čohosi odvážnejšieho a zabezpečiť si balíček, ktorý by mi poskytoval neobmedzenosť aj v rámci volania a esemeskovania. Všetko, čo mi treba, si síce dokážem nájsť na internete, no keď potrebujem zavolať mame, tak jej proste zavolať musím.

Zmenu paušálu som hneď využil aj na kúpu nového telefónu. Na svoje prekvapenie som si vybral z nie príliš širokej, no o to zaujímavejšej ponuky, ktorá vyhovovala aj mojej cenovej relácii.

Darček pre najbližších

Ako som si tak prezeral ponuky mobilných telefónov, nemohol som prehliadnuť, že operátor myslí aj na seniorov. Skúšal som si predstaviť výraz svojej babky, keby si pod stromčekom našla novučičký telefón, ktorý viac nebude musieť nabíjať po každom volaní. Jasnou voľbou sa stal klasický tlačidlový telefón. Žiadne dotykové obrazovky a premakané fotoaparáty. Jednoduché ovládanie menu a najmä obrovské podsvietené tlačidlá. Veľkým plusom tohto telefónu bolo pre mňa SOS tlačidlo, ktoré automaticky po stlačení zavolá prvú pomoc. Áno, presne toto je ten pravý darček! Už len nájsť ten správny paušál.

Jednoznačnou prioritou bol program s väčším počtom volaných minút. Dáta a sms budú babke úplne zbytočné. Keďže žiadny konkrétny balíček nespĺňal tieto požiadavky, rozhodol som sa, že pre babkin nový telefón bude ideálna SIM-karta s kreditom.

Super správou bolo, že kredit môžem kedykoľvek dobiť cez webovú stránku alebo využiť funkciu automatickej obnovy kreditu. Tá ponúka možnosť spárovania telefónneho čísla s bankovým účtom, pričom kritériá si nastavíte sami. Operátor tak dobije babkin kredit a ona sa nemusí strachovať, či stihne ešte zavolať môjmu otcovi alebo jej dôjde kredit v strede hovoru. A to všetko, samozrejme, z pohodlia domova. Dobíjacie karty z trafiky sú už v tomto prípade minulosťou.

Pri prehliadaní všetkých tých balíčkov mi nedalo nespomenúť si aj na zvyšok rodiny. Pri pohľade na paušál s neobmedzenými dátami a nekonečnými volaniami v rámci Slovenska a celej Európskej únie som mal pred očami sestru, ktorá telefón nepustí z rúk. Pritom cena za spomínané služby, ktorú platila v súčasnosti, bola neporovnateľne vyššia. Navrhnem jej použiť online kalkulačku, ktorou si vie jednoducho prepočítať, koľko by s novým operátorom platila za služby, ktoré momentálne využíva. Myslím si, že bude prekvapená.

Naša mama by si tiež zaslúžila poriadny dátový balíček. Od minulého roka totiž aktívne surfuje po internete. Myslím, že je na ňom častejšie než ja. Spočiatku to boli len recepty, neskôr videá s jogou a dnes si už pravidelne v posteli púšťa so slúchadlami v ušiach obľúbené seriály. Otec preto hromží, no bojovať s mamou sa neoplatí. Radšej mu navrhnem rozumnejšie riešenie a vianočný darček bude mať na tento rok vybavený. A mama sa z nového telefónu určite zblázni. Stále totiž nadáva, že cez svoj displej už pomaly nerozozná ani nás.

V každom prípade, urobiť zmenu bol pre mňa ten správny krok, ktorý mi otvoril oči. Netreba sa vždy nechať unášať davom, ale určiť si svoje priority a najmä dokázať sa pohybovať v mori informácií, ktoré nás dennodenne zaplavujú.

Komentáre

  1. Já jsem si dlouhou dobu myslel, že potřebuji akorát co nejvíce vydělávat a topit se v penězích, jenže když přijdou nějaké zdravotní problémy, tak změníte hodnoty. Teď už žiji několik let zdravě, chodím cvičit, jím různé doplňky stravy (například ašvagandu od https://eshop.guaranaplus.cz/asvaganda) a mám se mnohem líp.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tohle je můj oblíbený blog! Našla jsem ho nedávno, ale už jsem stihla přečíst všechny vydané články. Vše je krásně napsáno a v každém textu se něco nového dozvím. Jinak já osobně nikdy nevím, co si mám přát k Vánocům, nebo k narozeninám. Většinou si nadiktuji nějaké vitamíny nebo doplňky stravy. Ale to je spíš takový menší dárek, takže to se mnu mají moji blízcí dost složité! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jestli opravdu někdo ví, co chce a co potřebuje tak je pro mě machr. Přijde, mi, že naše potřeby se neustále mění a hlavně zvyšují. Už to není jenom o tom, abychom se najedli, měli kde spát, ale už je to i produktech a komunikaci. Hlavně o té komunikaci. Třeba, mě jsou daleko sympatičtější staré dobré vysílačky oproti mobilním telefonům.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No u nás jsme věděli, že se musí co nejrychleji zajistit prostorová akustika. Peníze na to sice nebyly, ale v době začátku pandemie klesly opravdu razantně úrokové sazby, a tak se nám to dá se říct i vyplatilo. Jasně, byl to náklad navíc, se kterým se vůbec nepočítalo, ale to bylo ostatně naprosto všechno, co se stalo v březnu a dubnu.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já třeba vím, že jednou si domů musím pořídit designové krby. Když jsem totiž viděla, jaké krásné kousky se dnes na trhu dají sehnat, zůstala jsem sedět u počítače s pusou otevřenou dokořán. To je tak krásné umění. Já se chci už konečně nastěhovat do vlastního baráčku. Nevíte o nějakém prodeji okolo Říčan za rozumnou cenu?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jestli chcete s vaší drahou polovičkou strávit prodloužené víkendy na začátku května, pak byste měli zbystřit. Je totiž nejvyšší čas něco romantického objednat a užít si pak za několik týdnů to pravé romantické pokušení. Je to otázka života a smrti, nebo ne?

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Super článok. Ono nájsť paušál, ktorý by bol pre človeka výhodný a zároveň mu neurobil vietor v peňaženke nie je vlastne v dnešnej dobe až také jednoduché. Tiež som takto musel prejsť cez niekoľko operátorov. Nakoniec sa mi ale podarilo si dohodnúť takú tarifu, ktorá mi vyhovuje a nie je nijako extra drahá. Chcelo to si ale zájsť osobne na predajňu.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dnes je těch možností spousta a je těžké se v tom vyznat, ideálně si nechat u operátorů vypracovat nabídku na míru a porovnat to. Pro mě jsou důležitá hlavně data, jako ostatně asi pro každého mladého člověka a naštěstí využívám firemní tarif manžela, takže hooodně muziky za málo peněz, to by člověk musel mít v dnešní době měšec plný zlata, aby to všechno zaplatil. Operátoři kolikrát neví, co by za ty služby chtěli.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dříve mně hodně na nákup a prodej kryptoměn pomáhala krypto směnárna, ale od té doby, co jsem zjistila, že se vlastně dá kupovat od kamarádů, kteří už tomu odvětví tolik nevěří, tak nakupuji bez poplatku od nich a je to pro mě vlastně lepší. Co vy? Kde nakupujete?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. V autech se moc nevyznám, ale vím, že když se nám na autě něco porouchá tak musíme vyhledat auomechanika, který má ideálně díly škoda na skladě a nemusíme tak několik dní čekat na dodání ze skladu. To jsou totiž jinak hrozné starosti být najednou pár dní bez auta.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Já vím moc dobře co potřebuji. Nějakou lásku a třeba chtíč po mně. To mně ale ani přítel nedokáže často zprostředkovat a tak to všechno snaží se zachraňovat přes rozvoz květin. Jako jo, květiny mě vždy potěší, ale raději bych se s ním osobně viděla.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tak já vám teda nevím jestli si skutečně máme do domácnosti, respektive na venkov koupit další kurníky pro slepice a nebo to je zase jenom vyhazování penězi. Manžel říká že to co máme je zatím dostačující a že to pro naši potřebu bude stačit ještě na několik let. Ale pravdu mám já

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky